Darmowe.Audio.BOOKI

niedziela, 25 stycznia 2009

O chłopie i koniu

Pewna chińska legenda opowiada o starym chłopie i jego starym koniu, służącym do pracy w polu. Któregoś dnia szkapina uciekła w góry. I gdy wszyscy sąsiedzi współczuli mu, chłop odpowiadał: "Czy ja wiem... pech to czy szczęście" Tydzień potem stary koń wrócił z całym stadem dzikich koni... tym razem sąsiedzi gratulowali mu szczęścia, a chłopina tłumaczył to samo: "Czy ja wiem... pech to czy szczęście" Gdy jedyny potomek chłopa [syn] usiłował osiodłać jednego z dzikich koni, spadł i złamał sobie nogę. Wszyscy uważali to za wielki pech. Tylko chłop powtarzał to swoje: "Czy ja wiem... pech to czy szczęście" Parę tygodni później przez wioskę przeszła armia i zaciągnęła do wojska wszystkich młodzieńców, zdolnych do służby... gdy komisja zobaczyła tego ze złamana nogą, zostawiła go w domu. Było to szczęście czy pech?... któż to może wiedzieć?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo Ci dziękuję za komentarz pozostawiony przez Ciebie, gdyż to właśnie dzięki Twoim uwagom chce mi się dalej pisać i publikować!
Dzięki! Wiele to dla mnie znaczy {:-)

Liczę, że odwiedzisz mnie jeszcze nie raz... aby pozostać na bieżąco z wpisami zapraszam Cię serdecznie do skorzystania z ułatwienia, jakie niesie ze sobą mój kanał RSS.